FRAKTVILLKOR
Ditt paket packas och skickas inom 1-7 vardagar. Vi levererar med PostNord och DHL och endast inom Sverige. När ditt paket är framme hos ditt ombud, skickas ett sms ut med en bekräftelse om att paketet finns att hämta. Vi sänder alla våra paket med PostNord och DHL och tjänsten MyPack Collect. Vill du följa ditt paket rekommenderar vi att du laddar ner Postnords app.

Vi tar inte ansvar för PostNords och DHL´s leverans och hanteringstider. Som konsument har du rätt att häva köpet vid försening om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt.

Leveranstid är normalt 5-7 dagar för Sverige. Paketet ligger på terminal eller hos ombud i 7 dagar innan de går i retur. Vid ej uthämtat paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig 300 kr oavsett köpesumma för att täcka frakt/returfrakt och administrativa kostnader. Var därför mycket noggrann när ni fyller i mobiltelefonnummer och mailadresser så att aviseringar kommer fram till er.

Outlösta paket återbetalas inte om paketet innehåller växter, knölar, frö eller livsmedel som farit illa. Fraktavgiften återbetalas inte. Våra fraktpriser varierar utifrån varans storlek och vikt, din postort samt den tjänst PostNord eller DHL erbjuder för din beställning. Det totala fraktpriset för din beställning ser du i din kundkorg/kassan.

LEVERANSFÖRSENING
Du som konsument har rätt att häva köpet vid försening om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt.
Leveranstid är normalt 5- 7 dagar för Sverige.

TRANSPORTSKADOR
Vi kontrollerar alltid att alla varor håller högsta kvalitet innan vi skickar dem. Om emballaget på din försändelse vid leverans har synliga, uppenbara skador ber vi dig att fotografera godset innan du öppnar det. Detta för att vi ska ha möjlighet att reklamera försändelsen till transportföretaget. Om varorna har fått transportskador, kontakta oss omgående på och senast inom 7 dagar från det att du emottagit dina varor. All eventuell skada ska dokumenteras med tydliga bild/bilder som bifogas via e-post till

KÖPVILLKOR

Följande allmänna villkor gäller för dig som privat- eller företagskund hos Brännehylte Handelsträdgård AB. Vid köp ingås avtal mellan köparen och Brännehylte Handelsträdgård AB.

När du genomför ett köp hos Brännehylte Handelsträdgård godkänner du våra köpvillkor i sin helhet, samt samtycker till vår hantering av cookies och personuppgifter.

För att göra ett köp på brannehyltetradgard.se måste du ha fyllt 18 år.

Alla priser på hemsidan är angivna inklusive moms, 25 % alternativt 12 % och i svenska kronor. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat. Kampanj- och reapriser gäller under en specifik tidsperiod eller så långt lagret räcker, om ej annat anges. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.

Brännehylte Handelsträdgård reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel, till exempel prisfel, produktbeskrivningar och färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att häva köp i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

Brännehylte Handelsträdgård förbehåller sig rätten att när som helst ändra allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Om en vara är i lager, observera att lagerstatus endast är en prognos. Varans tillgänglighet kan ej garanteras. Om du har beställt en vara som har tagit slut i lager, förbehåller vi oss rätten att annullera denna vara på din beställning och skicka dig resterande beställda varor. Fakturan för köpet justeras via Klarna.

REKLAMATION OCH GARANTI

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som möjligt före leverans. Är det mot förmodan något fel på din produkt, kontakta oss på snarast, dock inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.

  1. Ange ordernummer och fullständigt namn.
  2. Ladda upp foto/foton på den vara du vill reklamera och beskriv kortfattat orsaken till
    reklamationen.
  3.  Invänta vidare instruktioner angående ditt ärende via mail.

Vid godkänd reklamation erbjuds en ny likvärdig vara om möjligt. Vid köp på e-handlen justeras annars beloppet via Klarna.

FABRIKATIONSFEL

Ett fabrikationsfel uppdagas enligt lag inom 6 månader. För att Brännehylte Handelsträdgård ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan (fabrikationsfel). Fabrikationsfel gäller ej växter, lökar, knölar och fröer.

ÅNGERRÄTT & RETUR E-HANDELN

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt på tillbehör och inredning utan att du som konsument behöver ange skäl för detta. Varor som skickas tillbaka i ej säljbart skick kan minska i värde med upp till 100%. Växter, lökar, knölar, fröer mathantverk (livsmedel)och varor med nedsatt pris omfattas ej av ångerrätten.

Den lagstadgade ångerrätten för distanshandel är 14 dagar. Med hänvisning till § 11:4 i Distanshandelslagen (DAL) gäller detta ej för varor som snabbt kan försämras eller ta skada av att hanteras flera gånger därav är växter, lök, frö och mathantverk (livsmedel) undantagna ångerrätten.

Om du vill ångra ditt köp ber vid dig kontakta oss på Tiden för ångerrätten börjar löpa från den dag då du emottog varan via leverans. Var noga med att ange ordernummer, fullständigt namn och kontaktuppgifter. Du som kund står för returfrakten. Justering av beloppet sker via Klarna inom cirka 10 dagar efter att vi mottagit varan.

SÄKER BETALNING

Brännehylte Handelsträdgård E-handel erbjuder olika betalsätt genom Klarna.
Du kan välja mellan dessa betalningsalternativ:

Villkor för de olika betalsätten finns i kassan/Klarna. Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com